Kaviczky logo

Effective care and natural pampering.

Follow Us!

  →     →   Tradíció és innováció a kozmetikában
h

Tradíció és innováció a kozmetikában

Néhány éve még a liposzómás termékek számítottak forradalmi újdonságnak a kozmetikai piacon, ma már a nanoszomás kozmetikumok jelentik a trendet. A jövő az intelligens peptideké. Az organikus hatóanyagok, a lélekre is ható természetes szépítők pedig reneszánszukat élik. Az új évtized trendjeiről Kaviczky Ágnessel beszélgettünk, aki annyit elárult: a Kaviczky is készül fejlesztésekkel az új évtizedre.   

- Kozmetikusnak készültél?

- Nem. Gyermekkorom óta kutató akartam lenni. Tíz éves voltam, amikor orvos nagybátyámtól megkaptam az első mikroszkópot és már akkor tudtam: én kutatóintézetben, laboratóriumban akarok majd dolgozni. Így molekuláris biológia szakon végeztem el az egyetemet és egy kutatóintézetben kezdtem dolgozni.

 

- Hogyan kerültél akkor kapcsolatba a kozmetika világával?

- Nagyon szerettem a kutatómunkát, de egyre inkább az foglalkoztatott, hogy a tudomány eredményeit hogyan lehetne a mindennapokban hasznosítani, szó szerint „kézzelfoghatóvá tenni”. Amikor a gerontológiai kutatóintézettel végeztünk közös párhuzamos kutatásokat, akkor ért meg bennem igazán a gondolat, hogy nem pusztán kutatni kellene e két tudományterületet, azaz a molekuláris biológiát és a gerontológiát (az öregedés és öregkor élet- és kórtanával foglalkozó tudomány – a szerk.), de a felfedezéseket a hétköznapi életben is meg is kellene osztani. Nőként pedig mindig is foglalkoztatott a szépség. Ezért visszaültem az iskolapadba, elvégeztem a kozmetikai szakképzőt.

 

- De hiszen biológusként pontosan ismerted a hatóanyagokat…

- Azt szoktam mondani: ha valaki autót akar tervezni, nem árt, ha tud autót vezetni. A kozmetikai szakképzőben számos olyan szakmai fogást megismertem, ami segített és a mai napig is segít a saját kozmetikai márkám tökéletesítésében.

 

- Mi volt a célod a saját kozmetikai márka megalkotásával? Miért nem vállaltál más kozmetikai cégnél kutatói vagy fejlesztői megbízást?

- Ennek több oka is van. Egyrészt én a természetes és minőségi alapanyagokban, a hatásban hiszek, és nem pusztán csak az üzleti profitban. Szerettem volna olyan kozmetikumokat, amelyek valóban jótékony hatással bírnak, nem csupán csinos dobozba zárt „púderek”. Másrészt meg akartam mutatni azt is, hogy Magyarország, a Kárpát-medence is rendelkezik olyan különleges természeti értékekkel, amelyek a szépséget és az egészséget szolgálják. Így született meg a Classic termékcsalád, amely a hévízi gyógyvíz és gyógyiszap csodálatos erejével szépíti meg a bőrt.

 

- A PanFlora’Soul termékek pedig a Kárpát-medence réti- és gyógyvirágainak felhasználásával készülnek.

- Igen. Régóta foglalkozatott az a gazdag virágkultúra, amely a magyarságot elkísérte Levédiától egészen a Kárpát-medencébe. Sőt, vannak olyan növényeink, amelyek a mai napig is velünk élnek, szeretjük őket, csak már nem ismerjük a történetüket, a gyógy- és kozmetikai hatásaikat. Biológusként úgy fogalmaznék, hogy ezek a növények a limbikus rendszerre hatnak, ott pozitív érzéseket váltanak ki. De azt hiszem, ennél többről van szó. Ezek a virágok évezredek óta elkísérnek minket, egyfajta „lelki kötődés” alakult ki, és valahol belül, a lelkünkkel érezzük, hogy jót tesznek nekünk. Ezért is választottam a PanFlora’Soul nevet, amely utal Pannóniára, a virágokra és a lélekre.

 

- 2003-ban alapítottad a saját cégedet és 2007-ben léptél piacra az első kozmetikumokkal. Mennyit változott azóta a szépségipar?

- Nagyon sokat. A kozmetikai iparra is jellemző a gyors és dinamikus fejlődés, az újabb és újabb fejlesztések, hatóanyagok megjelenése. Tizenöt évvel ezelőtt még a liposzómás készítmények számítottak forradalmi újdonságnak, mára a nanoszómás készítmények irányába fordult a világ. Míg korábban a ceramidok jelentették a trendet, mára a nanometrikus hatóanyagok. Vagyis egyre inkább az intelligens hatóanyagok irányába haladunk, amelyek célirányosan, a bőr egyre mélyebb rétegeiben fejtik ki hatásukat.

- Melyek ezek az intelligens, nanometrikus hatóanyagok?

- Rögtön itt van a nano-víz, amelyet Magyarországon elsőként a Kaviczky használt fel a kozmetikumokban. A víz nagyon fontos szerepet játszik a kozmetikumokban. Tisztít, szállít, azaz  a hatóanyagok a víz segítségével jutnak el a sejtekig, hidratál és segíti a hatóanyagok beépülését is. A nano-vizet egészen parányi vízmolekulák alkotják. Hogy mekkora a nano? Ha egy emberi hajszálat hosszában egymillió szeletre hasítunk, akkor kapunk egy nanométert. Az ilyen parányi vízmolekulák könnyebben és gyorsabban átjutnak a bőr rétegein. Nanometrikus hatóanyagok a drágakövek is, amelyeket a Diamonds termékekben használunk.

 

- Holott a drágaköveket eddig nem a szépségápolásból ismertük. Sokan nem is feltételezik, hogy a drágakövek jótékony hatással vannak a bőrre.

- Pedig a drágakövek különlegességét, hatékonyságát a szépségápolásban is régóta alkalmazzák már, elsősorban Koreában és a Távol-Keleten. Európában most éli a reneszánszát. De nem pusztán egy újabb divathóbortról van szó, a drágakövek hatását laboratóriumi tesztek is bizonyítják. A gyémánt, a rubin, a smaragd és a zafír mellett nagyon népszerű a jáde, a turmalin, a nanoezüst és a nanoarany is.

 

- Milyen új kozmetikai hatóanyagokat, eljárásokat hoz majd az új évtized?

- A nanometrikus hatóanyagok mellett egyre nagyobb szerepet kapnak majd az intelligens peptidek. Ezek a hatóanyagok már képesek lesznek arra, hogy „átprogramozzák” a DNS sejtjeit, és egy-egy funkciót stimuláljanak vagy éppen leállítsanak. Egyfajta reléként működnek, átadják az információt a sejtenek, amelyek ezáltal módosítják a működésüket. A másik trend pedig továbbra is az organikus készítményeké. A jövő szépségápolása egyre inkább egészségszemléletű lesz: fokozódik az igény a természetes kozmetikumok iránt, amelyek helyi alapanyagokat használnak és a fenntarthatóság jegyében készülnek. De ez nem azt jelenti, hogy a tradíció és az innováció kizárná egymást.

 

- A Kaviczky márka is készül újdonságokkal, innovatív fejlesztésekkel az új évtizedben?

- Vannak terveink, de ez legyen az új év meglepetése…